مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
تأثیر رقابت در بازار محصول و چرخه عمر بر استراتژی کسب و کار شرکت‌ها با تاکید بر شرکت‌های جدید

وهاب رستمی؛ لیلا رضائی؛ زینب بازرگانی

دوره 9، شماره 36 ، شهریور 1400، ، صفحه 157-182

https://doi.org/10.22054/ims.2021.49640.1671

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ردیابی تأثیر رقابت در بازار محصول و چرخه عمر شرکت ها بر استراتژی کسب وکار انتخابی آنها صورت گرفته است. در این راستا داده‌های 115 شرکت نمونه پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار طی سال‌‌های 1391 تا 1397 گردآوری و مدل فرضیه‌ها‌ با کمک رگرسیون خطی آزمون شد. معیار سنجش استراتژی کسب وکار، مدل ایتنر و لرکر (1997) و رقابت در بازار محصول، ...  بیشتر